Mitsubishi Motors Europe elektyfikuje gamę modelową - premiera zaawansowanego, w pełni elektrycznego, kompaktowego SUV-A Eclipse Cross
* Nowy Eclipse Cross to pierwszy całkowicie elektryczny samochód Mitsubishi na nową erę, co czyni go ważnym kamieniem milowym na drodze elektryfikacji europejskiej gamy samochodów Mitsubishi
* Kompaktowy SUV został zaprojektowany, by konkurować w największym segmencie europejskiej motoryzacji, łącząc w sobie wysoce zaawansowany, w 100% elektryczny układ napędowy oraz najnowszy język stylistyczny MMC
* Nowy Eclipse Cross będzie produkowany w dwóch wersjach: od momentu wprowadzenia na rynek dostępny będzie akumulator o dużej pojemności 87 kWh zapewniający duży zasięg wynoszący ponad 600 km*, a w 2026 roku do oferty dołączy wersja z akumulatorem o średniej pojemności
* Całkowicie elektryczny kompaktowy SUV może być ładowany z mocą do 150 kW przy użyciu publicznych stacji szybkiego ładowania prądem stałym
* Nowy Eclipse Cross posiada odświeżoną wersję charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej partii nadwozia Dynamic Shield oraz tylny motyw stylistyczny Wide Hexagon
* Wnętrze jest skąpane w świetle wpadającym przez pełnowymiarowe panoramiczne okno dachowe pokryte folią elektrochromową, która zapewnia użytkownikom pełną kontrolę nad jego przezroczystością, a po zmroku nastrój wnętrza podkreśla oświetlenie ambientowe LED
* Cyfryzacja jest jednym z głównych filarów koncepcji nowego modelu Eclipse Cross, wyposażonego w oprogramowanie Google, aktualizacje bezprzewodowe oraz funkcje zdalnego sterowania za pośrednictwem aplikacji Mitsubishi Motors
* Pełen zestaw systemów ADAS zapewnia bezpieczeństwo i wygodę podczas codziennych dojazdów do pracy i dalszych podróży
* Nowy Eclipse Cross będzie częścią całkowicie odnowionej, zaawansowanej oferty marki Mitsubishi, która rozszerza swoją obecność w Europie, a kolejnym krokiem na tej drodze będzie powrót na belgijski rynek samochodowy
* Nowy Eclipse Cross jest objęty europejską, rozszerzoną warunkowo, ośmioletnią ochroną fabryczną producenta, co potwierdza determinację Mitsubishi Motors w tworzeniu najlepszych pojazdów i zapewnianiu klientom poczucia bezpieczeństwa
Amstelveen / Bruksela, 17 września 2025 — Mitsubishi Motors Europe realizuje plan wprowadzania na rynek pierwszego w 100% elektrycznego SUV-a — kompaktowego modelu Eclipse Cross SUV. Ten wyrafinowany samochód wyposażony jest w najnowocześniejszą technikę układu napędowego, najnowszy język stylistyczny Mitsubishi, szeroki wachlarz zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie łączności, w tym wbudowane oprogramowanie Google.
W segmencie, który napędza europejski rynek, nowy Eclipse-Cross został w pełni opracowany tak, by skutecznie konkurować z modelami innych firm. To punkt zwrotny dla marki, która stawia na pełną elektryfikację. Jest to pierwszy samochód BEV od czasu pionierskiego i-MiEV, pierwszego na świecie samochodu elektrycznego, który wszedł do pełnoskalowej produkcji seryjnej.
Ten rodzinny, w pełni elektryczny SUV klasy C został zaprojektowany z myślą zarówno o codziennych dojazdach do pracy, jak i o długodystansowych podróżach, a jego zasięg wynosi ponad 600 km* na jednym ładowaniu. Solidna i dynamiczna konstrukcja modelu Eclipse Cross została stworzona w Europie i odzwierciedla zaawansowaną koncepcję projektową Mitsubishi Motors, podkreślając wiarę w sukces projektu.
Premiera nowego Eclipse Cross odbywa się w Brukseli, co doskonale wpisuje się w kolejny ważny etap ekspansji marki na rynku europejskim. Mitsubishi Motors powraca na belgijski rynek samochodowy z całkowicie odnowioną gamą modelową złożoną wyłącznie z samochodów wyposażonych w zaawansowaną technikę i funkcje łączności oraz pełną gamę napędów elektrycznych.
*Wstępne dane, do potwierdzenia po finalnej homologacji WLTP.
„Opracowany z myślą o rynku europejskim, z projektem autorstwa Mitsubishi Motors Europe Design, nowy w 100% elektryczny SUV Eclipse Cross stanowi ważny kamień milowy dla MMC. Samochód jest wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne, od układu napędowego po łączność, co sprawdza się podczas każdej podróży” – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. „To pierwszy samochód elektryczny Mitsubishi w Europie od czasu pionierskiego modelu i-MiEV, naszego pierwszego pojazdu elektrycznego, który wszedł do pełnoskalowej produkcji seryjnej, co uczyniło go kluczowym modelem w naszej podróży ku elektrycznej przyszłości motoryzacji w Europie”.
Nowy Eclipse-Cross emanuje charakterem, a jego solidny wygląd stanowi dalszy etap rozwoju łatwo rozpoznawalnego motywu stylistycznego przedniej części nadwozia Dynamic Shield firmy Mitsubishi. Trójwymiarowo uformowana powierzchnia kratki wlotu powietrza w formie plastra miodu symbolizuje nową erę Mitsubishi Motors i nadaje jej wyglądowi zarówno siłę wyrazu, jak i wyrafinowanie, które wyróżniają Eclipse-Cross w segmencie kompaktowych SUV-ów. Osobowość samochodu podkreśla zwinny, efektowny profil, który dodatkowo uwydatniają 19- lub 20-calowe aluminiowe obręcze kół. Z tyłu motyw szerokiego sześciokąta (Wide Hexagon) podkreśla pewność siebie tego całkowicie elektrycznego kompaktowego SUV-a, a poziomo rozmieszczone światła dodają elegancji i stabilności całej sylwetce.
Wnętrze nowego Eclipse Cross łączy w sobie praktyczność i luksus, tworząc kabinę przyjaźnie otaczającą pasażerów. Zoptymalizowane materiały i wyrafinowane detale symbolizują nowoczesność i przestronność, a oświetlenie ambientowe LED oraz pełnowymiarowy elektrochromatyczny panoramiczny szklany dach wzmacniają charakter pojazdu.
Wraz z przechodzeniem świata do elektrycznej motoryzacji przyszłości, nowy Eclipse Cross staje się pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem Mitsubishi w Europie od czasu pionierskiego modelu i-MiEV. Zaoferowano w nim wybór dwóch zaawansowanych opcji akumulatorów, aby zaspokoić różnorodne potrzeby kierowców, silnik synchroniczny z magnesami trwałymi z dwoma opcjami mocy maksymalnej oraz szereg możliwości ładowania, aby użytkowanie pojazdu było jak najbardziej bezproblemowe.
Ale co ważne, podstawę rozwoju nowego modelu Eclipse-Cross stanowiło bezpieczeństwo. Niezależnie od tego, czy chodzi o materiały o wysokiej zdolności absorpcji energii wykorzystane w konstrukcji, nacisk na bezpieczeństwo akumulatora w razie wypadku, czy też bogaty zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy opartych na najnowszej technologii czujników, które pomagają w nawigacji podczas każdej podróży.
Półautonomiczny system MI-PILOT w nowym Eclipse Cross zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas dłuższych podróży, a system automatycznego hamowania awaryjnego przy cofaniu wykrywa potencjalne ryzyko kolizji podczas manewrów przy niższych prędkościach. Zestaw systemów ADAS w kompaktowym SUV-ie zapewnia bezpieczeństwo, gdy jest ono najbardziej potrzebne, ale nigdy nie zakłóca przyjemności z jazdy.
Świat staje się coraz mocniej skomunikowany, każdy z nas nosi ze sobą interfejs do swojego cyfrowego życia i oczekuje płynnej integracji ze swoim samochodem. Nowy Eclipse Cross jest wyposażony w oprogramowanie Google, w tym Google Maps, Google Play i Google Assistant.
Dzięki dostępności Android Auto i Apple CarPlay dostęp do muzyki i podcastów w samochodzie stał się bardzo prosty. System audio Harman Kardon Premium umożliwia pasażerom korzystanie w kabinie z krystalicznego brzmienia muzyki. Ponadto aplikacja mobilna Mitsubishi Motors zapewnia użytkownikom dostęp do odpowiednich informacji i usług zdalnych, aby mogli w pełni kontrolować wiele funkcji w pojeździe i poza nim.
Nowy Eclipse Cross jest objęty rozszerzoną, ośmioletnią ochroną Mitsubishi, która zapewnia dodatkowe trzy lata więcej, niż znakomita pięcioletnia gwarancja fabryczna Mitsubishi, co oznacza, że klienci będą mogli korzystać z ochrony trwającej do ośmiu lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Rozszerzona gwarancja Mitsubishi jest fundamentem wartości marki, zapewniającym klientom poczucie pewności i wyróżniającym nowego Eclipse Cross na tle konkurencji. Podkreśla to jednocześnie determinację firmy w dostarczaniu pojazdów, które wyróżniają się na bardzo konkurencyjnym rynku.
Nowy Eclipse Cross stanowi kolejny etap rozwoju marki, oferując pojazd, który spełnia wymagania rynku na miarę realnych postępów w jego elektryfikacji. Nowy Mitsubishi Eclipse Cross wejdzie do produkcji w czwartym kwartale 2025 roku w fabryce w Douai we Francji, dołączając do swojego kompaktowego bliźniaka, nowego Grandisa i odświeżonej oferty MMC, w tym produkowanego w Japonii, flagowego modelu Outlander PHEV.
Stylistyka
Zaprojektowany jako podstawowy samochód rodzinny, w pełni elektryczny Eclipse Cross idealnie nadaje się zarówno do codziennych dojazdów do pracy, jak i do dłuższych podróży. Solidna i dynamiczna konstrukcja nowego Eclipse Cross odzwierciedla zaawansowaną koncepcję projektową Mitsubishi Motors, a także wykorzystuje motyw stylistyczny Dynamic Shield, który zapewnia zarówno skuteczniejszą ochronę, jak i estetyczny wygląd.
„Nowy Eclipse Cross idzie o krok dalej w wyrażaniu charakteru Mitsubishi Motors, zapewniając dynamiczne osiągi w SUV-ie o zaawansowanej konstrukcji EV, a jednocześnie zapewniając poczucie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom” – powiedział Ryosuke Matsuoka, dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe Design. „Aby osiągnąć nasze cele, stworzyliśmy koncepcję „Smart Armour”, łączącą zaawansowaną i wyrafinowaną konstrukcję inteligentnego pojazdu elektrycznego z wyraźnym podkreśleniem pewności siebie, bezpieczeństwa i solidności”.
Z przodu kompaktowego SUV-a znajduje się nowa wersja charakterystycznego dla Mitsubishi Motors motywu Dynamic Shield. Konstrukcja nowej generacji wyróżnia się trójwymiarową sześciokątną powierzchnią wlotu powietrza, co nadaje pojazdowi wygląd kojarzący się zarówno z siłą, jak i z wyrafinowaniem. Sześciokątny motyw w tylnej części pojazdu uformowano tak, by odzwierciedlić DNA marki, w wyniku czego przynależność do rodziny samochodów Mitsubishi nie budzi wątpliwości. Dynamiczna i zwinna sylwetka powstała na platformie CMF-EV, a wymiary samochodu – 4470 mm długości, 1860 mm szerokości i 1570 mm wysokości – oddają jego wzorowe proporcje.
Satynowo chromowana przednia część nadwozia Dynamic Shield nadaje samochodowi indywidualny, stylowy wygląd, a elementy służące ochronie łączą się z charakterystycznymi, sygnaturowymi w pełni diodowymi reflektorami, akcentując solidność i nowoczesność tego elektrycznego SUV-a.
Proporcje boczne nowego Eclipse Cross podkreślają jego zwinność i dbałość o nowoczesność konstrukcji. Dynamiczna linia w kształcie litery J poprowadzona wzdłuż podstawy okien, rozciągając się od przodu do tyłu, wzmacnia dynamizm wyglądu. Zintegrowane klamki drzwi i charakterystyczne aluminiowe obręcze kół z wypełnieniem w kształcie trójkąta nadają samochodowi wyrafinowany, technologiczny charakter.
Z tyłu motyw sześciokąta – symbolizujący DNA Mitsubishi Motors – wraz z poziomo rozplanowanymi światłami LED tworzy efektowny i intrygujący wygląd, jednocześnie podkreślając stabilność i mocną sylwetkę SUV-a.
W różnych wersjach wyposażenia – INFORM, INVITE, INTENSE i INSTYLE – różne elementy zewnętrzne wykończone w błyszczącej czerni, satynowym chromowaniu i stalowej szarości podkreślają charakter pojazdu, od kratki wlotu powietrza i osłony podwozia po relingi dachowe i listwy boczne.
Linie samochodu dodatkowo podkreślono kolorami nadwozia: Volcanic Grey, Crystal White, Sapphire Blue, Sunrise Red i Onyx Black. W wersjach INTENSE i INSTYLE dwukolorowe wykończenie, łączące jeden z dostępnych kolorów z dachem w kolorze Onyx Black, dodaje jeszcze więcej głębi finalnemu wyglądowi kompaktowego SUV-a.
A dzięki możliwości wyboru między 19-calowymi i 20-calowymi, dwukolorowymi aluminiowymi obręczami kół wykończonymi maszynowo, charakter całkowicie elektrycznego nowego Eclipse Cross wręcz rzuca się w oczy.
Wnętrze nowego Eclipse Cross łączy w sobie praktyczność i luksus, tworząc kabinę, która przyjaźnie otacza pasażerów. Starannie dobrane materiały tworzą elegancką kompozycję, skąpaną w naturalnym świetle o kontrolowanej intensywności, wpadającym przez pełnowymiarowy elektrochromowy panoramiczny szklany dach. Nowoczesny, pełnowymiarowy panoramiczny dach wykorzystuje technologię folii elektrochromowej, umożliwiając użytkownikom łatwą regulację jego przezroczystości za pomocą jednego przycisku.
W nocy oświetlenie LED tworzy nowoczesną, zaawansowaną technicznie atmosferę dzięki wielu niezależnie sterowanym źródłom światła LED, które zapewniają regulowane, łagodne oświetlenie wnętrza. Do wyboru użytkownicy otrzymali 48 różnych kolorów, które mogą się zmieniać w zależności od trybu jazdy, co pozwala na niezwykle elastyczne dostosowanie nastroju wnętrza do gustu pasażerów i do sytuacji.
Wnętrze nowego Eclipse Cross jest nowoczesne, przestronne, praktyczne i wszechstronne. Przy przesuniętych do przodu tylnych siedzeniach pojemność bagażnika wynosi 478 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń maksymalna pojemność bagażnika wzrasta aż do 1670 litrów, co zapewnia wystarczającą ilość miejsca, by pomieścić wszystkie przedmioty potrzebne podczas prawdziwej wyprawy.
Personalizacja ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia się w wysoce konkurencyjnym segmencie, a nowego Eclipse Cross można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego klienta dzięki szerokiej gamie akcesoriów. Dostępne są dodatkowe elementy zewnętrzne, stylizacyjne i ochronne, w tym obudowy lusterek bocznych, listwy progowe i chlapacze, a także akcesoria montowane we wnętrzu, jak organizer bagażnika lub gumowe dywaniki dbające o spójność wyglądu kabiny.
Aby ułatwić dowolną przygodę, dostępne są bagażniki dachowe, pojemniki dachowe, tylne bagażniki rowerowe i kable do ładowania pojazdów elektrycznych, a także wiele innych elementów opcjonalnych.
Układ napędowy
W pełni elektryczny Eclipse Cross stanowi kamień milowy dla marki Mitsubishi, jako że jest to pierwszy w erze masowej elektryfikacji pojazd tej marki zasilany w 100% energią elektryczną. Nowy kompaktowy SUV Eclipse Cross to ważny model strategiczny, odgrywający kluczową rolę w dążeniu marki do elektryfikacji europejskiej oferty Mitsubishi.
Sercem nowego Eclipse Cross jest zaawansowany układ napędowy oparty na platformie CMF-EV i wyposażony w wyrafinowane komponenty, dzięki którym ten kompaktowy SUV sprawdzi się w każdej sytuacji.
Eclipse Cross będzie oferowany z zaawansowanym układem napędowym z dwoma opcjami pojemności akumulatorów trakcyjnych, aby zaspokoić różnorodne codzienne potrzeby. Wersja o dużym zasięgu będzie dostępna od momentu wprowadzenia na rynek, a wersja o średnim zasięgu pojawi się w 2026 roku. Akumulator o dużej pojemności 87 kWh zapewnia zasięg wydłużony do ponad 600 km*, zapewniając optymalną wydajność podczas dłuższych podróży bez uszczerbku dla czasu ładowania lub sprawności energetycznej.
Chłodzony wodą system zarządzania temperaturą ogniw pomaga zoptymalizować działanie akumulatora nowego Eclipse Cross, zapewniając niezawodność w trakcie eksploatacji, zwiększoną trwałość i bezpieczną pracę, co ostatecznie poprawia niezawodność pojazdu i ogólne doświadczenia związane z jego posiadaniem. Dodatkowo, nowy Eclipse Cross jest wyposażony w klimatyzator z pompą ciepła oraz grzałki PTC we wszystkich wersjach, aby zapewnić najlepszy poziom ogrzewania i chłodzenia w kabinie bez niepotrzebnego obciążania akumulatora trakcyjnego.
Podczas jazdy korzystanie z hamowania regeneracyjnego pozwala na zmaksymalizowanie zasięgu. Zamiast marnować energię kinetyczną zamieniając ją w ciepło, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego hamowania ciernego, hamowanie regeneracyjne przekształca energię kinetyczną jadącego samochodu w energię elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Czteropoziomowa regulacja intensywności hamowania regeneracyjnego (od B0 do B3) odbywa się za pośrednictwem łopatek umieszczonych za kierownicą, dzięki czemu kierowca może wybrać poziom odpowiadający jego stylowi jazdy.
Akumulator nowego Eclipse Cross współpracuje z wysoko wydajnym silnikiem synchronicznym wzbudzanym elektrycznie [EESM] i jednobiegową przekładnią mechaniczną, co zapewnia płynne dostarczanie mocy na koła. Wersja Eclipse Cross o zwiększonym zasięgu zapewnia moc 218 KM/160 kW i moment obrotowy 300 Nm.
Nowy Eclipse Cross charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi, a dzięki optymalizacji parametrów układu napędowego ten całkowicie elektryczny kompaktowy SUV może osiągnąć prędkość maksymalną do 170 km/h, przyspieszając ze startu zatrzymanego do 100 km/h w zaledwie 8,4 sekundy. Z kolei sama konstrukcja układu napędowego i nisko położony środek masy sprawiają, że kompaktowy SUV charakteryzuje się wysoką stabilnością i łatwością pokonywania zakrętów, a precyzyjny układ kierowniczy i zaawansowane zawieszenie kół zapewniają płynną i kontrolowaną manewrowość, dzięki czemu jazda jest zarówno przyjemna, jak i bezpieczna.
Jednak osiągi pojazdu elektrycznego nie kończą się na własnościach drogowych – musi on również spełniać wymagania klientów, gdy akumulator wymaga ładowania.
Nowy Eclipse Cross umożliwia zarówno ładowanie w trybie 2 za pomocą domowego gniazdka, jak i ładowanie prądem przemiennym w trybie 3 z mocą do 22 kW za pomocą dedykowanej ładowarki i gniazdka typu 2. Oznacza to, że niezależnie od dostępnej infrastruktury, bezproblemowe ładowanie akumulatora jest zawsze możliwe. A w czasie dłuższej podróży można skorzystać z coraz liczniejszych publicznych punktów szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW, używając gniazda CCS.
Nowy Eclipse Cross oferuje możliwość dostosowania dynamiki kompaktowego SUV-a do potrzeb kierowcy i pasażerów, za dobór poziomu komfortu i wybranych charakterystyk samochodu przez kierowcę odpowiadają ustawienia systemu Multi-Sense. Korzystając z systemu SDA, kierowca może wybierać spośród czterech różnych ustawień samochodu. Całkowicie spersonalizowane ustawienia dostępne są w trybie PERSO. Tryb ECO to maksymalna sprawność i zużycie energii zmniejszone nawet o 10%. Optymalną równowagę osiągów i sprawności można uzyskać wybierając tryb COMFORT. Największą przyjemność z jazdy, zwinność i responsywność zapewnia tryb SPORT.
Kierowcom, którzy chcą maksymalnie wykorzystać ekologiczne możliwości samochodu, nowy Eclipse Cross oferuje funkcję Eco Score, która dostarcza informacji zwrotnych na temat efektywności stylu jazdy. Na końcu podróży kierowca otrzymuje na centralnym ekranie ogólną ocenę w skali 100 punktów, opartą na ogólnej efektywności stylu jazdy, uzyskiwanych przyspieszeniach i przewidywaniu sytuacji drogowej. Jeśli kierowca chce poprawić swoje umiejętności, może skorzystać z ekologicznego coachingu, w ramach którego otrzyma porady oparte o swoje wcześniejsze wyniki, w tym wskazówki dotyczące ogólnego stylu jazdy, przyspieszania i przewidywania sytuacji na drodze.
Cyfryzacja i systemy łączności
Cyfryzacja stanowi podstawowy filar pojazdów Mitsubishi, a nowy Eclipse Cross zapewnia najlepszą w swojej klasie komunikację z otoczeniem, łącząc świat elektroniki użytkowej ze światem motoryzacji i integrując elektrycznego SUV-a z cyfrowym życiem użytkownika.
W kabinie 10,4-calowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego stanowi centralny interfejs cyfrowego świata w samochodzie. Ekran o proporcjach 3:4 i rozdzielczości 960 x 1280 zapewnia przejrzystość wyświetlanych informacji, a dzięki łatwemu w użyciu paskowi nawigacyjnemu, ułatwia szybki dostęp do różnych informacji i funkcji.
Centralny ekran uzupełniono 7-calowym wyświetlaczem elektronicznym lub 10-calowym cyfrowym wyświetlaczem kierowcy, które prezentują najważniejsze dane w sposób jak najbardziej czytelny dla kierowcy, minimalizując rozpraszanie uwagi i pomagając utrzymać wzrok na drodze.
Dzięki wbudowanemu oprogramowaniu Google, w samochodzie dostępny jest najlepszy ekosystem aplikacji i usług. Google Maps pomaga w nawigacji dzięki punktom zainteresowania użytkownika samochodu elektrycznego (ePOI), mapom z danymi uzyskiwanymi w czasie rzeczywistym i informacjom o ruchu drogowym pobieranym na żywo. Google Play to sklep z aplikacjami zawierający ponad 100 aplikacji dostosowanych do użycia w samochodzie, w tym gry, muzykę i aplikacje do strumieniowego przesyłania wideo. Asystent Google wykorzystuje rozpoznawanie głosu w języku naturalnym do sterowania nawigacją, strumieniowym przesyłaniem multimediów, funkcjami telefonu i pojazdu.
Rozpoczęcie korzystania z systemu jest wyjątkowo łatwe, użytkownik musi jedynie zalogować się na swoje konto Google, aby uzyskać precyzyjnie spersonalizowane treści. Samochód jest dodawany jako nowe urządzenie do konta użytkownika, dzięki czemu informacje historyczne i dane personalne zostają zsynchronizowane.
Dla tych, którzy chcą w samochodzie korzystać z funkcji i aplikacji swojego telefonu, dostępne są bezprzewodowe rozwiązania Apple CarPlay i Android Auto, dzięki którym wszystkie aplikacje będą w zasięgu ręki, w tym dostęp do poleceń głosowych Siri i Google. Urządzenia mobilne można również ładować bezprzewodowo z mocą do 15 W (obsługiwane są wszystkie urządzenia kompatybilne z Qi i MagSafe) lub podłączyć do jednego z dwóch portów USB-C znajdujących się w przednim podłokietniku między kierowcą i pasażerem.
Wysokiej klasy system Harman & Kardon Premium Audio sprawia, że każda ścieżka dźwiękowa odtwarzana w kabinie brzmi idealnie i dokładnie tak, jak chciał tego jej autor. Użytkownicy mogą cieszyć się dowolnym rodzajem treści audio przy użyciu predefiniowanych trybów odsłuchu – Studio, Podcast, Koncert, Klub, Imersja – nadając dźwiękowi charakterystyczne brzmienie i dopasowując je do nastroju słuchacza.
Maksymalna moc wyjściowa 410 W zapewnia czysty, bogaty dźwięk, wspomagany 10-kanałową konfiguracją systemu audio. System składa się z dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych zamontowanych na desce rozdzielczej, dwóch 150-milimetrowych głośników niskotonowych z podwójnymi cewkami zamontowanych w przednich drzwiach, dwóch 140-milimetrowych głośników niskotonowych oraz dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych w tylnych drzwiach, a także subwoofera z podwójną cewką o wymiarach 150 x 224 mm sprzężonego zewnętrznie, umieszczonego w bagażniku.
Kierowca ma pełną kontrolę nad swoim Eclipse Cross za pośrednictwem aplikacji Mitsubishi Motors. Korzystając ze smartfona można uzyskać dostęp do takich funkcji, jak Car Finder, Car Dashboard, Remote Pre-conditioning, Remote Charging oraz Remote horn and lights.
Eclipse Cross przenosi łączność na nowy poziom, oferując pakiety abonamentowe podwyższające zadowolenie z posiadania samochodu i z jazdy tym samochodem. Zadaniem Pakietu Connected Driving jest również kontekstowe zestawienie informacji na mapach w oparciu o dane uzyskiwane w czasie rzeczywistym, które uwzględniają kontekst drogowy i ograniczenia prędkości, co poprawia działania półautonomicznego systemu MI-PILOT.
Klienci mogą aktywować funkcje łączności już u dealera za pomocą centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Gdy to nastąpi, rozpoczną działanie związane z tym próbne subskrypcje. Po sparowaniu pojazdu z kontem Mitsubishi Motors subskrypcje będą widoczne w aplikacji Mitsubishi Motors.
Wszyscy chcemy chce być na bieżąco dysponując najnowszymi wersjami używanych przez nas programów, a wrażenia z użytkowania nowego Eclipse Cross będą się poprawiać wraz z upływem czasu dzięki aktualizacjom przesyłanym bezpośrednio do pojazdu. Do oprogramowania firmowego wprowadzane będą poprawki i ulepszenia, które zwykle wymagałyby wizyty u dealera. Teraz aktualizacje będą inicjowane przez kierowcę, który musi jedynie zaakceptować daną aktualizację na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego i postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Będzie się to odbywało bez żadnych kosztów dla klienta i przy znacznie mniejszym wysiłku, niż udanie się do dealera w celu zainstalowania aktualizacji. Pozwoli to na skuteczną aktualizację oprogramowania kompaktowego elektrycznego SUV-a i wprowadzanie nowych funkcji w miarę ich udostępniania przez producenta.
Bezpieczeństwo, komfort i udogodnienia
Nowy Eclipse Cross wykorzystuje najlepsze z dostępnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, wygody i komfortu, dzięki czemu samochód jest przygotowany na każdą sytuację. Ten w pełni elektryczny kompaktowy SUV łączy zaawansowane rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa biernego, kompleksowy zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz najnowsze funkcje bezpieczeństwa dotyczące akumulatora trakcyjnego, zapewniając kierowcy i pasażerom wszechstronne i realne poczucie bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo to także konstrukcja nowego Eclipse Cross, co między innymi obejmuje materiały o wysokiej zdolności pochłaniania energii celem zapobieżenia poważnym odkształceniom struktury nadwozia podczas zderzeń czołowych i tylnych z prędkością do 65 km/h oraz do 50 km/h w przypadku zderzeń bocznych. Nadwozie jest zbudowane z tłoczonych na zimno różnych gatunków blach stalowych i materiałów tłoczonych na gorąco, aby zapewnić pożądaną równowagę między sztywnością i podatnością struktury. W samochodzie w pełni elektrycznym ważną rolę odgrywa również akumulator trakcyjny. Jego obudowa została zaprojektowana tak, aby z jednej strony chronić moduły zawierające ogniwa, a z drugiej strony by zwiększyć ogólną sztywność pojazdu.
Wnętrze wyposażono w szereg rozwiązań chroniących pasażerów w razie wypadku, w tym siedem poduszek powietrznych: dwie przednie (dla kierowcy i pasażera), dwie kurtyny boczne (lewa i prawa), dwie poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową (lewa i prawa) oraz jedną centralną poduszkę powietrzną. Dodajmy do tego trzy miejsca z uchwytami ISOfix - dwa z tyłu i jedno na przednim siedzeniu pasażera. Jak widać, nowy Eclipse Cross ma solidne podstawy, by imponować całą gamą zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wygody.
Eclipse Cross będąc samochodem całkowicie elektrycznym musi też ostrzegać o zbliżaniu się do użytkowników dróg szczególnie narażonych na niebezpieczeństwo. Pojazd emituje sygnał dźwiękowy o natężeniu 56–75 dB, który jest słyszalny dla pieszych, rowerzystów i innych osób na drodze. System włącza się automatycznie w czasie jazdy i uruchamia sygnał dźwiękowy przy prędkościach od 1 do 30 km/h, przechodząc w tryb czuwania, gdy prędkość przekroczy około 25 km/h i ponownie włączając się poniżej tej prędkości. Istnieje nawet możliwość wyboru między neutralnymi a ekspresyjnymi dźwiękami ostrzegawczymi.
Nowy Eclipse Cross został zaprojektowany tak, by zminimalizować ryzyko jakiegokolwiek wypadku, dzięki zestawowi aż 20 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, które nieustannie monitorują otoczenie całkowicie elektrycznego kompaktowego SUV-a. Systemy bezustannie obserwują otoczenie samochodu w oparciu o sygnały z pełnego zestawu czujników, w tym 12 czujników ultradźwiękowych, czterech kamer i radaru przedniego, aby zapewnić widok 360° i wykrywanie, tego, co dzieje się wokół samochodu.
System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT) minimalizuje zmęczenie kierowcy. Dzięki połączeniu adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go i asystenta utrzymania pasa ruchu (LCA), kierowcy mogą korzystać z systemu MI-PILOT, który aktywnie dostosowuje prędkość do warunków na drodze, utrzymuje pojazd na środku pasa ruchu, a w razie potrzeby może całkowicie zatrzymać samochód.
Czerpiąc informacje z kamer i radaru, kontrolując wspomaganie kierownicy i hamowanie, MI-PILOT pozwala odciążyć kierowcę podczas długodystansowej jazdy po autostradach i w czasie jazdy w korkach drogowych, zapewniając kierowcy jak najwięcej komfortu i relaksu. System oferuje trzy ustawienia użytkownika - ręczne, automatyczne z uwzględnieniem kontekstu drogowego i automatyczne z utrzymywaniem prędkości zgodnej z ograniczeniami, dzięki czemu kierowca może wybrać poziom kontroli nad prędkością pojazdu, jaki sam będzie sprawował. Kierowca może szybko i łatwo odzyskać pełną kontrolę w dowolnym momencie.
Dodajmy do tego systemy takie, jak automatyczne światła drogowe, automatyczne hamowanie przy wielokrotnych kolizjach, ostrzeganie o malejącej odległości, awaryjne utrzymywanie pasa ruchu, ostrzeganie o obiektach w martwym polu lusterek, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz automatyczne hamowanie awaryjne przy cofaniu.
Systemy wspomagające kierowcę zostały zaprojektowane z myślą o łatwości obsługi dzięki opcji My Safety Perso, która umożliwia kontrolę nad aktywacją poszczególnych funkcji ADAS. Dwukrotne naciśnięcie przełącznika My Safety pozwala użytkownikowi powrócić do profilu „My Safety Perso” w celu wyłączenia lub pozostawienia włączonych systemów ADAS zgodnie z konfiguracją w menu SDA. Użytkownik ma możliwość spersonalizowania aktywowanych systemów ADAS na stronie konfiguracji SDA („My Safety Perso”). Kierowca może w dowolnym momencie aktywować wszystkie systemy ADAS, naciskając ponownie przycisk My Safety. Oznacza to, że nowy Eclipse Cross jest tak pomyślany, by każda podróż była prosta i bezproblemowa.
Gdyby mimo wszystko doszło do poważnej kolizji, choć jest to mało prawdopodobne, kluczowe znaczenie ma możliwość bezpiecznego kontrolowania stanu wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego. Aby rozwiązać potencjalne problemy, nowy Eclipse Cross został wyposażony w funkcje bezpieczeństwa zaprojektowane z myślą o ochronie ratowników podczas pracy przy pojeździe.
Pirotechniczny wyłącznik odcina akumulator, gdy komputer pokładowy wykryje uruchomienie poduszki powietrznej. Następuje wtedy automatycznie odłączenie akumulatora trakcyjnego pojazdu, aby zapobiec potencjalnym zagrożeniom bezpieczeństwa pasażerów i ratowników. Eliminuje to konieczność stosowania ręcznego wyłącznika akumulatora.
Strażacy mogą również swobodnie pracować i mają bezpieczny dostęp do samochodu, jeśli zajdzie potrzeba gaszenia pożaru. Dla strażaków przygotowano miejsce podłączenia węża, przez który doprowadzany jest strumień wody rozbijający górną płytkę osłonową, by umożliwić zalanie wodą i schłodzenie akumulatora wysokiego napięcia.
Samochód zaopatrzono też w funkcję eCall, która pozwala w razie potrzeby wezwać pomoc po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Zobowiązania Serwisowe Mitsubishi
Podobnie jak wszystkie pojazdy Mitsubishi sprzedawane w Europie, nowy Eclipse Cross jest objęty Zobowiązaniem Serwisowym Mitsubishi, które zawiera:
* 5-letnią gwarancją fabryczną na 100 000 km plus dodatkowe trzy lata rozszerzonej ochrony warunkowej, łącznie do 8 lat/160 000 km
* 12 lat gwarancji antykorozyjnej.
* 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny.
* 8-letnią pomoc drogową (pakiet Mitsubishi Assistance), podlegającą w trzech końcowych latach podobnym warunkom jak przedłużona ochrona – odnawiana co roku w czasie lat obowiązywania przedłużenia.
O Mitsubishi Motors:
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakter
O firmie Astara: the Open Mobility Company
Jesteśmy jednym z wiodących globalnych przedsiębiorstw w dziedzinie mobilności (Open Mobility Company), mamy spersonalizowane podejście i jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój. Astara, której obroty przekroczyły w 2022 roku 5 miliardów euro, oferuje rozwiązania w zakresie mobilności osobistej, z opcjami dostosowanymi do różnych potrzeb każdej osoby i do dojrzałości danego rynku. Rozwiązania te obejmują: posiadanie, subskrypcje i współdzielenie samochodów. To ekosystem mobilności poparty analizą danych i obsługiwany przy pomocy platformy firmy Astara. A to wszystko dzięki zróżnicowanemu zespołowi pracowników ponad 40 narodowości, w 19 krajach i na 3 kontynentach: w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej. Więcej informacji na temat firmy Astara można znaleźć na stronie: www.astara.com