mitsubishi_logo
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) z siedzibą w Tokio w Japonii jest globalnym producentem pojazdów oraz członkiem grupy Mitsubishi zrzeszającej przedsiębiorstwa, które sprzedają i serwisują pojazdy segmentu mini („Kei-car”), minivany, SUV-y, samochody dostawcze, pickupy oraz samochody osobowe w ponad 160 krajach.

Korporacyjne kamienie milowe
  • 1870:   Yataro Iwazaki zakłada w 1870 roku grupę Mitsubishi
  • 1914:   Zastrzeżenie znaku firmowego Mitsubishi w kształcie trzech diamentów
  • 1917:   Produkcja pierwszego samochodu firmy Mitsubishi (Model-A)
  • 1921:   Zawieszenie produkcji samochodów osobowych na rzecz produkcji samolotów
  • 1946:   Wznowienie produkcji pojazdów („Mizushima" (XTM1) trójkołowy mini-pickup)
  • 1960:   Powstaje pierwszy powojenny czterokołowy samochód firmy Mitsubishi (całkowicie nowy Mitsubishi 500)
  • 1966:   Rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych nad napędami elektrycznymi
  • 1970:   Oddział ds. produkcji pojazdów firmy Mitsubishi Heavy Industries Ltd. zostaje przekształcony w działającą do dziś firmę Mitsubishi Motors Corporation
  • 1974:   Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży w Europie (ogłoszone podczas salonu London Motor Show 1974)
  • 2006:   Ogłoszenie rozpoczęcia prac badawczo-rozwojowych nad pojazdem elektrycznym w ramach programu „i-MiEV”
  • 2009:   Rozpoczęcie produkcji modelu “i-MiEV” – pierwszego seryjnego samochodu elektrycznego stworzonego przez dużego producenta samochodów
  • 2012:   Rozpoczęcie produkcji modelu Outlander PHEV – pierwszego na świecie hybrydowego samochodu SUV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów i z układem napędowym Twin-Motor 4X4
  • 2014:   Firma MMC zanotowała najwyższy w swojej historii zysk z działalności operacyjnej, zysk zwykły oraz zysk netto
  • 2015:    Między innymi:
Premiery rynkowe nowych modeli L200 (wersja europejska), Pajero Sport i Outlander 2016
  • Outlander PHEV staje sie najlepiej sprzedawanym samochodem hybrydowym ”plug-in” w Europie.
  • MMC prezentuje nową linię stylistyczną “Dynamic Shield”
  • Rozumiejąc więzi, jakie łączą samochody, społeczeństwo i środowisko naturalne, firma MMC wypracowała sobie pozycję lidera w dziedzinie popularyzacji i produkcji ekologicznych pojazdów, jak nowatorski elektryczny SUV Outlander PHEV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów i z układem napędowym Twin-Motor 4X4 (ponad 50 tys. egzemplarzy sprzedanych w Europie od dnia premiery).

Z dniem 26 czerwca 2014 wprowadzono zmiany w strukturze zarządu MMC:

  • Osamu Masuko – Prezes & dyrektor zarządzający (nowoutworzone stanowisko)
  • Tetsuro Aikawa – Prezydent & dyrektor ds. operacyjnych (nowoutworzone stanowisko)

 

Pięciu głównych udziałowców MMC, według stanu na 31 marca 2015 roku
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. - 12,63 %
  • Mitsubishi Corporation - 10,06 %
  • MHI Automotive Capital. LLC 1 - 3,92 %
  • The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, Ltd. - 3,91 %
  • MHI Automotive Capital. LLC 2 - 3,45 %

 Produkcja MMC
  • 6 fabryk produkujących samochody w 4 krajach (skonsolidowane filie)
  • 12 fabryk produkujących samochody należące do spółek powiązanych oraz partnerów biznesowych w 11 krajach i regionach
  • 8 fabryk produkujących silniki, skrzynie biegów i komponenty w 5 krajach (skonsolidowane filie, spółki powiązane, partnerzy biznesowi)

MMC R&D (dział badawczo-rozwojowy)
  • 8 ośrodków w 5 krajach (skonsolidowane filie)

Cele inwestycyjne w ujęciu średnioterminowym (od roku budżetowego 2014 do roku budżetowego 2016):

  • + 50% w nakładach inwestycyjnych do 100 miliardów ¥ (730 milionów €) rocznie
  • + 30% w wydatkach na prace badawczo-rozwojowe do 80 miliardów ¥ (590 milionów €) rocznie


Podsumowanie działalności biznesowej 

12 miesięcy roku budżetowego 2014
Sprzedaż netto:  + 4 % do 2.180,7 miliarda jenów
Zysk z działalności operacyjnej:   +10 % do    135,9 miliarda jenów
Zysk zwykły: + 17 %do    151,6 miliarda jenów
Zysk netto:         + 13 % do    118,2 miliarda jenów
Marża operacyjna:   6,2 %
Łączny wolumen sprzedaży detalicznej: + 4 % do 1.090.000 egzemplarzy


Wolumen sprzedaży w ujęciu regionalnym:

Azja (ASEAN + Północna Azja): ± 0 % do 344.000 egzemplarzy

Grupa „Australia, Nowa Zelandia, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka":

+ 10 % do 287.000 egzemplarzy

Grupa „Europa" (w tym Rosja, Ukraina i Kazachstan):

+ 13 % do 227.000 egzemplarzy
Japonia:           - 20 % do 115.000 egzemplarzy
Ameryka Północna:   + 21 % do 117.000 egzemplarzy



Mitsubishi Motors w Europie (“MME34”)* - styczeń – grudzień 2015:

  • 174.295 egzemplarzy lub + 27%
  • Powrót do stanu sprzed globalnego kryzysu gospodarczego
  • Wzrost sprzedaży w krajach MME34 trzeci kolejny rok z rzędu

 

Niemcy:        35.894 egzemplarzy (+ 44%)
Wielka Brytania: 31.649 egzemplarzy ( + 39%)
Izrael:     15.861 egzemplarze ( + 21%)
Holandia:       14.030 egzemplarzy ( +16%)
Hiszpania: 9.711 egzemplarzy ( + 58%) 


Pięć najpopularniejszych modeli na rynkach MME34*:

Outlander**: 52.294 egzemplarzy(+ 35%)

ASX:

46.940 egzemplarzy(+ 28%) 

Space Star/Mirage/Attrage:            38.488 egzemplarzy(+ 24%)
L200 (4. i 5. seria): 22.251 egzemplarzy (+ 21%)
Pajero/Montero/Shogun:  8.101 egzemplarzy (+ 25%)

* 34 kraje Europy – z wyjątkiem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu / wliczając model L200

** w tym 30.873 egzemplarzy modelu Outlander PHEV